ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠΠΕΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
(2018-07-29)

  Στις 26 Ιουλίου 2018 πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας με τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής, κ. Παναγιώτη Κασσιανό. Τον Π.Ε.ΣΥ.Θ. εκπροσώπησαν η πρόεδρος Ανθή (Αγαθή) Κοντορούση και τα μέλη της επιτροπής Παιδείας, κ. Παναγιώτα (Νάγια) Μποέμη και Παρασκευή (Βιβή) Κοψιά. Εκ μέρους του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. παρέστη ο πρόεδρος, κ. Ιάκωβος Ποταμιάνος. Τα θέματα που συζητήθηκαν είναι τα εξής:

  Α. Η παρουσία των θεατρολόγων στα σχολεία της Ειδικής Αγωγής. Η επέκταση του ωρολογίου προγράμματος των ειδικών δημοτικών σχολείων, στο πρότυπο των αντίστοιχων γενικών ολοήμερων δημοτικών σχολείων, που ίσχυσε για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 2017-8, ευνόησε την πρόσληψη συναδέλφων θεατρολόγων σε σχέση με τα παρελθόντα έτη. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και φέτος. Μας έγινε, ωστόσο, η επισήμανση ότι το Ωρολόγιο Πρόγραμμα στα ειδικά δημοτικά σχολεία έχει μεγαλύτερη ευελιξία και προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών, γι' αυτό και παρατηρούνται διαφορές από σχολείο σε σχολείο όσον αφορά τις ώρες απασχόλησης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Ουσιαστικά, ο διευθυντής του ειδικού δημοτικού σχολείου έχει τη δυνατότητα να επιλέγει τις ειδικότητες λόγω των ιδιαίτερων αναγκών των μαθητών και αυτός είναι ο λόγος που δεν υπάρχει η δυνατότητα για σταθερή παρουσία μας στα Ωρολόγια Προγράμματα Σπουδών.

Όσον αφορά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια Ειδικής Αγωγής, προς το παρόν είναι δύσκολο να προστεθεί το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, κυρίως γιατί τα ωρολόγια προγράμματα είναι πιο αυστηρά καθορισμένα.

Επισημάνθηκε επίσης η παλαιότητα των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών στην Ειδική Αγωγή. Βέβαια, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Κασσιανού, σύντομα θα επανεξεταστούν, οπότε η Θεατρική Αγωγή μπορεί να προστεθεί σε κάποιες δομές της Ειδικής Αγωγής, εφόσον είναι ένα μάθημα πολλαπλά ωφέλιμο και για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  Β. Διορισμοί και κριτήρια. Όσον αφορά το ακανθώδες θέμα των διορισμών εκπαιδευτικών –και συνακόλουθα θεατρολόγων– οι απαντήσεις που λάβαμε ήταν μετρημένες. Δεν δόθηκε συγκεκριμένη απάντηση στο πόσοι διορισμοί θεατρολόγων θα γίνουν, για άλλη μια φορά όμως, μας διαβεβαίωσαν ότι δεν θα αποκλειστούν κάποιες ειδικότητες ως «δευτερεύουσες» και, εφόσον υπάρχουν ανάγκες που αποτυπώνονται στις προσλήψεις αναπληρωτών, θα υπάρξουν και διορισμοί. Μάλιστα, ο κ. Κασσιανός επιβεβαίωσε τη δέσμευση που είχε δώσει στις 27 Ιουνίου 2018 στις οκτώ Ενώσεις Ειδικοτήτων (βλ. σχετικό Δελτίο Τύπου) πως οι διορισμοί θα γίνουν με βάση τον αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών ανά κλάδο. Από την πλευρά μας επαναλάβαμε πως αυτό είναι δίκαιο και ηθικό, καθώς δεν θα μας διαχωρίσουν σε εκπαιδευτικούς δύο ταχυτήτων. Στο ερώτημά μας αν θα γίνουν διορισμοί των ειδικοτήτων της Αισθητικής Αγωγής στις δομές της Ειδικής Αγωγής μάς απάντησε πως, όσο μεγαλύτερη άνεση θα έχουν στον αριθμό, τόσο μεγαλύτερη δυνατότητα θα έχουν και για τον κλάδο μας, δεδομένου ότι προηγούνται οι ειδικοί παιδαγωγοί και το βοηθητικό προσωπικό.

Σε σχέση με τα κριτήρια βάσει των οποίων θα γίνουν οι διορισμοί αλλά και στο ερώτημά μας πότε θα κληθούμε σε διαβούλευση καθώς έχουμε συγκεκριμένη πρόταση, ο κ. Κασσιανός απάντησε πως είναι πολύ πίσω και ότι δεν υπάρχει τίποτα ανακοινώσιμο, ωστόσο, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, γίνεται προσπάθεια η πλάστιγγα να γείρει υπέρ της αναγνώρισης της μακροχρόνιας προϋπηρεσίας. Παρ᾽ όλη όμως την αναγνώριση της προϋπηρεσίας ως σημαντικού παράγοντα, θα πρέπει το σύστημα επιλογής να επιτρέπει και στους νεότερους συναδέλφους να διεκδικήσουν θέσεις, επειδή αυτό αποτελεί αίτημα της κοινωνίας. Επισημάναμε ότι αυτή η στρατηγική θα οδηγήσει στην αδιοριστία εκατοντάδες εκπαιδευτικούς που εργάζονται 10 και 15 χρόνια ως αναπληρωτές! Ο κ. Κασσιανός απάντησε πως αναγκαστικά αυτό θα συμβεί αν ο αριθμός που θα «κλειδώσει» δεν είναι μεγάλος και εξαιτίας, μάλιστα, και του «ταβανιού» που προβλέπεται σε κάθε διορισμό μέσω διαδικασιών διαγωνισμού ΑΣΕΠ.

  Γ. Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σε σχέση με την εισαγωγή του μαθήματος του Θεάτρου στα Γυμνάσια, ο κ. Κασσιανός απάντησε με συντομία ότι, για να συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει ή να προστεθούν ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών ή να αφαιρεθεί κάποιο άλλο γνωστικό αντικείμενο. Βεβαίως, τα θέματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα συζητηθούν εκτενώς με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Κωνσταντάτο, με τον οποίο επιδιώκουμε άμεση συνάντηση.

  Δ. Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου στα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ). Όσον αφορά τα ΠΕΚΕΣ ενημερωθήκαμε ότι θα γίνει προσεχώς επαναπροκήρυξη των δύο θέσεων με βάση το άρθρο 14 της Υπουργικής Απόφασης (Φ.351.1/5/102172/Ε3) για τους συντονιστές των θεατρολόγων, εφόσον με την τρέχουσα διαδικασία αποκλείστηκαν όλοι οι ενδιαφερόμενοι συνάδελφοι.

 Ε. Οργανικές θέσεις. Σε σχέση με τις οργανικές θέσεις, συζητήθηκαν οι δυσκολίες που έχει ο κλάδος μας στη σύσταση οργανικών θέσεων εξαιτίας της ολιγόωρης απασχόλησης των θεατρολόγων στα περισσότερα σχολεία. Πληροφορηθήκαμε ότι δεν υπάρχει νόμος που να απαγορεύει την απόδοση οργανικής με λιγότερες από έντεκα διδακτικές ώρες σε σχολεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Επιπλέον, ειπώθηκε ότι το Υπουργείο επεξεργάζεται ένα σύστημα στο οποίο θα μπορούν να δίνονται οργανικές θέσεις σε ένα σχολείο που θα περιλαμβάνεται σε πακέτο που θα συμπληρώνουμε ώρες.

 Σύμφωνα με τα παραπάνω και δεδομένου ότι για πρώτη φορά πραγματοποιείται ανάλογη συνάντηση εκ μέρους του Π.Ε.ΣΥ.Θ., κρίναμε αμφότερες πλευρές ότι το κλίμα που διαμορφώθηκε υπήρξε εποικοδομητικό και πρόσφορο ως προς τη θετική εξέλιξή του.

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων - Π.Ε.ΣΥ.Θ.




Επιστροφή
 
                                                                                               
   

   
      © Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων | Όροι Χρήσης | Προστασία προσωπικών δεδομένων