ΑΠΕΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΕΣΥΘ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
(2017-11-27)

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Δημοσιεύουμε τα κείμενα απεύθυνσης του ΠΕΣΥΘ σε πρωτοβάθμια σωματεία εκπαίδευσης τόσο Πρωτοβάθμιας όσο και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Τα κείμενα ενέχουν χαρακτήρα ψηφίσματος ώστε συγκεντρώνοντας αρκετά να τα καταθέσουμε στο Υπουργείο και γενικότερα να δημοσιοποιήσουμε την στήριξη ώστε να ισχυροποιήσουμε τα αιτήματά μας.

Παρακαλούμε τους συναδέλφους να τα προωθήσουν, αναγνώσουν, καταθέσουν προς ψήφιση στις συνελεύσεις σωματείων που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο ή να τα προωθήσουν στα Δ.Σ. των σωματείων ζητώντας στήριξη.

Επίσης παρακαλούμε τους συναδέλφους να κοινοποιούν την υιοθέτηση των κειμένων στον Σύλλογο ώστε να τα έχουμε όλα συγκεντρωμένα.

Συνάδελφοι, η υπόθεση της υπεράσπισης της εργασίας μας αλλά και της Θεατρικής Παιδείας στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο μας αφορά όλους και πρέπει να την κάνουμε προσωπική μας υπόθεση!


Αθήνα, 27 Νοεμβρίου 2017

Α.Π.2067


Απεύθυνση του ΠΕΣΥΘ στους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού, τη διάχυσή του σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και τη διδασκαλία του μαθήματος από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων


Η Υ.Α. Φίλη και το Π.Δ. Γαβρόγλου που ακολούθησε είναι σαφές ότι κινούνται στη λογική της πλήρους υποταγής στους δείκτες του ΟΟΣΑ και της οικονομικής πολιτικής που συνεχώς «κόβει» τόσο σε παροχές όσο και σε ποιότητα, όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά σε όλο το κοινωνικό κράτος.

Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής εισάγεται μεν ως μάθημα σε όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ακόμα και στα μονοθέσια).

Καταργείται δε ως μάθημα από τις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, την Ε΄ και την ΣΤ΄.

Παράλληλα, ανατίθεται η διδασκαλία του μαθήματος και στους δασκάλους Γενικής Αγωγής χωρίς κανένα προαπαιτούμενο. Οι συνάδελφοι δάσκαλοι, όσο μεράκι, αγάπη και σεβασμό κι αν έχουν για το μάθημα, καλούνται να διδάξουν ένα μάθημα που δεν έχουν σπουδάσει.

Με αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο Παιδείας τούς υποβαθμίζει από παιδαγωγούς σε «δασκάλους-πολυεργαλεία» που καλύπτουν «τρύπες», ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν οι εξειδικευμένοι επιστήμονες, πτυχιούχοι από τα Πανεπιστημιακά Τμήματα Θεατρικών Σπουδών. Τμήματα που το ίδιο το κράτος φρόντισε να ιδρύσει, ορίζοντας ως έναν από τους σκοπούς της ίδρυσής τους την ένταξη της θεατρικής παιδείας στην εκπαίδευση και τη διδασκαλία της από τους πτυχιούχους των τμημάτων αυτών. Καταδικάζει δε τους πτυχιούχους των σχολών αυτών στην ανεργία, αντί να προωθεί την πλήρη ενσωμάτωσή τους όπως θα έπρεπε, μόνιμα στο προσωπικό του σχολείου.

Με αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο Παιδείας στερεί ένα αγαπημένο μάθημα από τους μαθητές με κριτήριο, ΚΑΙ ΜΟΝΟ, την εξοικονόμηση κονδυλίων. Κρίνουμε την απόφαση αυτή ως ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ, που προσθέτει ένα ακόμα λιθαράκι στην υποτίμηση της παιδείας στο ελληνικό σχολείο.

Σε όλα τα παραπάνω να προσθέσουμε ότι η Θεατρική Αγωγή είναι το μόνο μάθημα που καταργείται εντελώς από τις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού, τη στιγμή, μάλιστα, που για την εισαγωγή των μαθητών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία εξεταστέα ύλη ορίζεται η διδαχθείσα σε αυτές ακριβώς τις τάξεις που το έχουν καταργήσει (!).

Η Θεατρική Αγωγή αποτελεί ένα πολυσύνθετο εργαλείο για την ΨΥΧΙΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ και την ΟΛΟΠΛΕΥΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ του μαθητών.

Μέσα από το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής (όπου ο αντίστοιχος εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί εργαλεία όπως η παντομίμα, το θεατρικό παιχνίδι, ο αυτοσχεδιασμός, η δραματοποίηση, η αφήγηση, η σκηνική παρουσίαση κ.ά.) ο μαθητής:

Μαθαίνει να συνεργάζεται και να κοινωνικοποιείται.

Καλλιεργεί και αναπτύσσει τα εκφραστικά του μέσα και την ικανότητα της επικοινωνίας.

Χρησιμοποιεί και αναπτύσσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του.

Μαθαίνει να εκφράζεται μέσα σε ένα πλαίσιο ορίων και κανόνων, όπως γίνεται με κάθε παιχνίδι και αργότερα στην ίδια τη ζωή.

Καλλιεργεί την ενσυναίσθηση και τη συναισθηματική νοημοσύνη, το καλλιτεχνικό και αισθητικό του κριτήριο.

Μαθαίνει ν’ αναπτύσσει τόσο τον προφορικό όσο και τον γραπτό λόγο, να αυτοσυγκεντρώνεται και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του.

Μα το πιο σημαντικό είναι ότι μέσα από τη Θεατρική Αγωγή αναπτύσσεται η αυτοπεποίθηση του μαθητή. Ακόμα και ο πιο απομονωμένος, συνεσταλμένος και περιθωριοποιημένος μαθητής, μέσα από το μάθημα του θεάτρου αισθάνεται ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΚΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ.

Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε τη σπουδαιότητα του ρόλου της Θεατρικής Αγωγής στα παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Αποδεικνύεται τεκμηριωμένα ότι η Θεατρική Αγωγή βοηθά να γνωρίσουν και να αποδεχτούν τον εαυτό τους, αναπτύσσοντας τις ιδιαίτερες ικανότητες και τα ταλέντα τους, βοηθώντας την ένταξή τους στην ομάδα, την τάξη και την ευρύτερη κοινωνία.

Για όλους τους παραπάνω λόγους στηρίζουμε και ζητάμε:

Την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε’ και ΣΤ΄ Δημοτικού.

Τη διάχυση της Θεατρικής Αγωγής και εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Μόνιμους διορισμούς των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων με ίδρυση οργανικών θέσεων και για τους μεταταγμένους εδώ και χρόνια συναδέλφους μας.

Τη διδασκαλία του μαθήματος μόνο από τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων Θεατρικών Σπουδών και Δραματικής Τέχνης.


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ – Π.Ε.ΣΥ.Θ.





Επιστροφή
 
                                                                                               
   

   
      © Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων | Όροι Χρήσης | Προστασία προσωπικών δεδομένων