ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΓΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
(2020-09-30)

Προς :

Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα  Νίκη Κεραμέως

Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Σοφία Ζαχαράκη

Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Υπουργείου Παιδείας και θρησκευμάτων, κα Αναστασία Γκίκα

Περιφερειάρχη Κρήτης, κ. Σταύρο Αρναουτάκη

Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Εμ. Καρτσωνάκη

Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, κ. Εμ. Μπελαδάκη

Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου, κ. Εμ. Μακράκη

Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, κ. Λάμπρο Καρβούνη

Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, κα Πόπη Ψαρουδάκη

Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, κ. Ιωάννη Καραγιαννίδη

Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου, κ. Αθανάσιο Κατσαγκόλη

Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, κ. Ιωάννη Γαζανό

Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, κ. Εμ. Τζανάκη

ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ Ηρακλείου

ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Λασιθίου

ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου

ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Χανίων

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Δ. Θεοτοκόπουλος

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Ν. Καζαντζάκης

Συλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Φαιστός

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Ιεράπετρας

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεραμβέλλου – Οροπεδίου

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σητείας «Ο Μύσων»

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων

Κοινοποίηση

Δ.Ο.Ε

Ο.Λ.Μ.Ε

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων- Π.Ε.ΣΥ.Θ.

Σ.Ε.Η. / Σ.Ε.ΔΡΑ.ΤΕ.

Συντονίστριες Θεατρικής Αγωγής κα  Π. Μποέμη, κα  Μ. Κουμανάκου

 

Αξιότιμοι κυρίες/οι,

Η Θεατρική Αγωγή στην Ελλάδα τη χώρα που γέννησε το θέατρο,  ενσωματώνεται στο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων μέσω του Αναλυτικού Προγράμματος Θεατρικής Αγωγής με το Π.Δ  132/10-4-1990, ενώ, ως διακριτό μάθημα εισήχθη αρχικά πιλοτικά το 1997 και το 2002 στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Από το 2010 εισήχθη στο πρωινό ωρολόγιο πρόγραμμα των ΕΑΕΠ, από την Α΄ έως την Στ΄ Δημοτικού και διδάχθηκε από εξειδικευμένο προσωπικό σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού. Όμως, χάθηκε η ευκαιρία να επεκταθεί και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως υπάρχουν τα Εικαστικά και η Μουσική στην Αισθητική Αγωγή. Το 2016 επεκτάθηκε ναι μεν το μάθημα στο σύνολο των σχολικών μονάδων της χώρας, όμως, καταργήθηκε αναίτια από Ε΄- Στ΄ Δημοτικού και διδάσκεται από την Α΄-Δ΄ Δημοτικού συν το ολοήμερο πρόγραμμα.

Διανύουμε τη δεύτερη δεκαετία μας στην εκπαίδευση διδάσκοντας επιστημονικά και άρτια τη θεατρική παιδεία στη δημόσια εκπαίδευση, συμβάλλοντας στην καλλιτεχνική, παιδαγωγική, ψυχοκινητική ανάπτυξη της νέας γενιάς.  Είμαστε ένας κλάδος που υπάγεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όμως, η πλειονότητα των συναδέλφων προσλαμβάνεται και παρέχει το διδακτικό της έργο ανέκαθεν στην πρωτοβάθμια.

Ειδικά, εμείς στην Κρήτη η πλειονότητα των συναδέλφων ζούμε μόνιμα και εργαζόμαστε ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση περισσότερο από 10 συναπτά χρόνια, διδάσκοντας το μάθημα της θεατρικής αγωγής και στα πιο ακριτικά χωριά.

Ζητάμε το αυτονόητο. Την άμεση δημιουργία οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενόψει των επικείμενων διορισμών, για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε απρόσκοπτα το εκπαιδευτικό έργο μας.

Παρά την απρόσμενη και αναιτιολόγητη κατάργηση της Θεατρικής Αγωγής από την Ε΄- Στ΄ Δημοτικού το 2016 καθώς και των Στοιχείων Θεατρολογίας από την Α΄ Λυκείου το 2020 παραμένουμε σταθερά το αγαπημένο μάθημα των παιδιών καθώς έχουν ανάγκη την δημιουργική έκφραση, κοινωνικοποίηση, συνεργασία και όλα τα οφέλη που αναδύονται μέσα από το θέατρο.

Τα αποτελέσματα άλλωστε, διαφαίνονται μέσα από τα παιδιά που είχαν την τύχη να βιώσουν τη θεατρική αγωγή από θεατρολόγους και ηθοποιούς που τους μύησαν στο μαγικό κόσμο του θεάτρου και των τεχνών, τόσο στη γενική όσο και στην ειδική αγωγή.

Η Τέχνη και ο Πολιτισμός είναι δικαίωμα όλων των παιδιών. Για αυτό το λόγο, σας καλούμε να προστατέψετε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, την ισονομία και την ποιότητα στην εκπαίδευση.

Η Τέχνη και το Θέατρο, όταν διδάσκονται από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, είναι εξαιρετικά σημαντικά για την ολόπλευρη καλλιέργεια των μαθητών και θεωρούμε αυτονόητο ότι το κράτος θα μεριμνήσει για το καλό τους, διορίζοντας επαρκή και αναλογικά δίκαιο αριθμό σ’ όλους τους κλάδους. Αναμένουμε και ζητάμε με βάση το κράτος δικαίου που ζούμε, ότι τα οργανικά κενά θα είναι αναλογικά με τα λειτουργικά κενά της τελευταίας πενταετίας που αντιπροσωπεύουν την εικόνα του σημερινού σχολείου, οπότε η δημιουργία οργανικών αντίστοιχη τουλάχιστον στο 50% των λειτουργικών κενών όπως αποτυπώνονται από το My School, θα ήταν ένας δίκαιος αριθμός.

Καθώς γνωρίζουμε πως δε θα είναι εφικτή μια εκ των υστέρων διόρθωση, όπως το βιώσαμε με τις μηδενικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής στην Ειδική Αγωγή, παρακαλούμε να επιληφθείτε έγκαιρα του θέματος των οργανικών θέσεων.

Αισιοδοξούμε πως πρόκειται να διορίσετε εκπαιδευτικούς σε όλους τους κλάδους με δικαιοσύνη και χωρίς αποκλίσεις, όπως δεσμεύτηκε η Yπουργός κα Κεραμέως από την περιοδεία της στην Άρτα. Θεωρούμε πως δεν υπάρχουν πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μαθήματα και ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εκπαιδευτικοί/ εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων. Παρακαλούμε να λάβετε υπ’ όψιν τα πραγματικά κενά, όπως αποτυπώνονται στο My School. Πιστεύουμε πως οι ουσιαστικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών, επιβάλλουν διορισμούς και στους ‘‘μικρούς’’ κλάδους.

 

                                                Με εκτίμηση,

                    Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής Κρήτης




Επιστροφή
 
                                                                                               
   

   
      © Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων | Όροι Χρήσης | Προστασία προσωπικών δεδομένων