EΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΕΣΥΘ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΠΕ
(2020-08-19)

Αθήνα,19-8-2020

Αρ. πρωτ.: 2180



Προς:

την Υπουργό, κυρία Νίκη Κεραμέως

την Υφυπουργό, κυρία Σοφία Ζαχαράκη

την Γενική Γραμματέα, κυρία Αναστασία Γκίκα


Κοινοποίηση:

Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου για τον κλάδο ΠΕ 91.01, κυρίες Παναγιώτα Μποέμη και Μαρία-Αλεξάνδρα Κουμανάκου

Συνεργάτης της κα Ζαχαράκη, κ. Παναγιωτίδης



Θέμα: Αναθέσεις / Αίτημα του Π.Ε.ΣΥ.Θ. να καλυφθούν όλα τα κενά από εκπαιδευτικούς ειδικότητας και να δίνεται προτεραιότητα στη πρωινή ζώνη για παιδαγωγικούς λόγους.


Αξότιμη κυρία Υπουργέ, 

Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,

Αξιότιμη κυρία Γ. Γ.,


Η καινούργια σχολική χρονιά βρίσκεται προ των πυλών και για άλλη μία φορά, μας προβληματίζουν οι ενδεχόμενες αναθέσεις των μαθημάτων αισθητικής αγωγής στον κλάδο ΠΕ.70 (δάσκαλοι). Οι αναθέσεις αυτές μπορεί να βοηθούν τους συναδέλφους δασκάλους να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο εντός της πρωινής ζώνης, όμως είναι άδικες πρωτίστως για τους μαθητές που στερούνται την ευκαιρία να διδαχθούν ποιοτικά τα καλλιτεχνικά μαθήματα από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς αλλά και για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου μας. 

Για το θέμα αυτό έχουμε αποτανθεί στη δικαιοσύνη και εξεδόθη πρόσφατα και νέα απόφαση (425/2020) του ΣτΕ κατά του ΠΔ η οποία επαναλαμβάνει την ίδια κρίση με αυτήν που είχε εκφράσει το Δικαστήριο κατά της ΥΑ το 2017. Με την επικαιροποίηση αυτή, κάθε υπηρεσιακός παράγων σε οιαδήποτε Διεύθυνση Εκπαίδευσης δεν νομιμοποιείται να μην εφαρμόζει ό,τι όρισε το ΣτΕ. Συγκεκριμένα το Δικαστήριο εμμένει ότι εφόσον ο νόμος δίνει το δικαίωμα σε δασκάλους να κάνουν το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής μπορούν να το κάνουν μόνο εκτάκτως, υπό δύο αυστηρές ουσιαστικές προϋποθέσεις, ήτοι μόνο εφόσον: α) δεν υπάρχει στη σχολική μονάδα διαθέσιμος ειδικός εκπαιδευτικός, β) διαπιστώνεται κατά περίπτωση ότι κάθε συγκεκριμένος δάσκαλος έχει επαρκή γνώση, όχι αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά αποδεδειγμένα με βάση τις ακαδημαϊκές του σπουδές. Μάλιστα τον αντίστοιχο περιορισμό είχε θέσει και το ίδιο το ΙΕΠ. Για την απόφαση αυτή έχουν ενημερωθεί όλες οι Διευθύνσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Θεωρούμε πως οι αναθέσεις υποβιβάζουν την αξία της Αισθητικής Αγωγής και εξάλλου στον δεκάλογο του καλού εκπαιδευτικού παραμένει διαχρονικά, μεταξύ άλλων, η καλή γνώση του αντικειμένου που διδάσκει.

Ακόμη θα θέλαμε να προσθέσουμε ότι τα προηγούμενα σχολικά έτη, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να μην προτάσσεται η πρωινή ζώνη στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών ειδικότητας αλλά να τους προορίζουν περισσότερο για τη συμπλήρωση κενών του ολοήμερου σχολείου. Θεωρούμε πολύ σημαντικό να διδάσκουμε και στο ολοήμερο τα μαθήματα μας, όμως παιδαγωγικά προέχει να συμπληρώνονται τα κενά στην υποχρεωτική πρωινή ζώνη, την οποία παρακολουθούν όλοι οι μαθητές. 

Ζητάμε να καλύπτεται πρώτα η πρωινή ζώνη και να αυξηθούν οι προσλήψεις των θεατρολόγων ώστε να περιοριστούν οι αντιπαιδαγωγικές και αντιεπιστημονικές αναθέσεις. Δεδομένου ότι δεν καλύπτονται όλα τα κενά από την πρώτη φάση προσλήψεων, είθισται σε κάποιες διευθύνσεις να «εξαφανίζονται» στις επόμενες φάσεις. Για το θέμα αυτό ζητάμε να συναντηθούμε με την Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προκειμένου να εκθέσουμε περισσότερα στοιχεία και αριθμούς.

Ευχόμαστε να γίνουν επαρκείς προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών στη συνέχεια, ώστε τα παιδιά σε κάθε γωνιά της Ελλάδας να έχουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς όλους τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς ειδικότητας που δικαιούνται, για να έχουν ισότιμη πρόσβαση στα εκπαιδευτικά αγαθά.



Με εκτίμηση, 


Για το Δ.Σ. του Π.Ε.ΣΥ.Θ.


Η Πρόεδρος 

Η Γενική Γραμματέας


Ανθή (Αγαθή) Κοντορούση


Ισμήνη Σακελλαροπούλου






Επιστροφή
 
                                                                                               
   

   
      © Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων | Όροι Χρήσης | Προστασία προσωπικών δεδομένων