Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥ Π.Δ
(2020-07-21)

ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΜΑΣ

Αγαπητά μας μέλη και φίλοι του Π.Ε.ΣΥ.Θ.

Έχουμε τη χαρά να σας ενημερώσουμε ότι εξεδόθη η απόφαση του ΣτΕ κατά του Προεδρικού Διατάγματος που είχαμε ως Σύλλογος προσφύγει, για το θέμα των αναθέσεων των μαθημάτων ειδικοτήτων  στους συναδέλφους ΠΕ 70.

Η νέα απόφαση του ΣτΕ επικαιροποιεί την απόφαση που το ίδιο είχε βγάλει στην αρχική μας προσφυγή κατά της Υ.Α, δίνει δηλαδή πρόταξη στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και μόνο εκτάκτως κι υπό δύο αυστηρές προϋποθέσεις, δύνανται να το διδάσκουν κι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 70.

H απόφαση μας αφήνει με ανάμεικτα συναισθήματα κι έχουμε τη γνώμη ότι δεν μπορούμε να επαναπαυτούμε. Η πρότερη εμπειρία έχει δείξει ότι αρκετοί διευθυντές Διευθύνσεων επικαλούνται άγνοια των αποφάσεων του ΣτΕ και επιδιώκουν να εφαρμόσουν το “δικό” τους δίκιο. Στην παρούσα φάση είναι αναγκαίο να σταλεί από τον δικηγόρο μας εξώδικο προς όλες τις Διευθύνσεις, ώστε να συμμορφωθούν με την απόφαση του ΣτΕ και να την εφαρμόσουν.

Με αυτή την κίνηση θα επιτύχουμε δύο πράγματα:

1ον)  θα καταρρίψουμε  το άλλοθι της άγνοιας.

2ον) θα προστατέψουμε τους συναδέλφους μας ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ, από το θλιβερό θέαμα να κινητοποιούνται αρχές Σεπτέμβρη στις Διευθύνσεις ζητώντας να εφαρμοστεί ο νόμος!!!

Εκτίμηση δική μας και του δικηγόρου μας είναι ότι η πίεση που θα ασκήσει το εξώδικο στις Διευθύνσεις, θα βάλει μια και καλή το νερό στο αυλάκι και δεν θα χρειαστεί πια μελλοντική μας παρέμβαση. Σε καμία όμως περίπτωση η κίνηση αυτή δεν πρέπει να μας εφησυχάσει. Χρειάζεται να συνεχίσουμε να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά στην απόδοση των πραγματικών κενών. Τρανό περσινό παράδειγμα οι συνάδελφοι ειδικοτήτων στην Εύβοια, τη Μαγνησία και την Πιερία, που με τις συντονισμένες κινηματικές τους δράσεις και την αρωγή των πρωτοβάθμιων σωματείων τους, εξανάγκασαν τους Διευθυντές εκπαίδευσης στην απόδοση περισσότερων κενών!!!

Η δυνατότητα να εκλείψει για τον κλάδο μας το απαράδεκτο φαινόμενο των  Σεπτεμβριανών,  είναι ΤΩΡΑ!

Αγαπητά μας μέλη και φίλοι.

Όλοι μαζί, ενωμένοι, αποφασισμένοι και κυρίως αξιοπρεπείς, δίνουμε έναν τεράστιο αγώνα όλα αυτά τα χρόνια για τον κλάδο μας σε όλα τα επίπεδα. Στο κομμάτι των αναθέσεων λείπει το τελευταίο κομμάτι που θα συμπληρώσει το παζλ μιας δύσκολης και μακροχρόνιας δικαστικής διαδρομής, που μας βρήκε όμως νικητές. 

Θα παρακαλούσαμε πολύ τα μέλη μας που επιθυμούν να συμβάλλουν στην αποστολή εξωδίκων προς τις Διευθύνσεις, να καταθέσουν στο λογαριασμό του Συλλόγου μας ελάχιστη συνδρομή 10 ευρώ και μαζί με το ονοματεπώνυμό τους να αναγράψουν την αιτιολογία ΝΟΜΙΚΑ – ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ.

Ακολουθεί ενημέρωση από τον δικηγόρο μας.

 

Αγαπητά μέλη του ΠΕΣΥΘ

Σας ενημερώνω ότι εξεδόθη η απόφαση 425/2020 του ΣτΕ κατά του ΠΔ η οποία επαναλαμβάνει την ίδια κρίση με αυτή που είχε κάνει το Δικαστήριο κατά της ΥΑ το 2017. Η διαδικασία αυτή ήταν [δυστυχώς] αναγκαία, ώστε να έχουμε επίκαιρα απόφαση που να αναφέρει τα κριτήρια που το ΣτΕ είχε θέσει, ώστε να μην υπάρχει από πλευράς Δ/νσεων και ΥΠΑΙΘ η δικαιολογία ότι η απόφαση του 2017 αφορούσε την ΥΑ που καταργήθηκε και όχι το ΠΔ. Πλέον κανείς υπηρεσιακός παράγων σε οιαδήποτε δ/νση ή το ΥΠΑΙΘ δεν νομιμοποιείται να μην εφαρμόζει ό,τι όρισε το ΣτΕ.

Το Δικαστήριο εμμένει ότι εφόσον ο νόμος δίνει κατ’ αρχήν το δικαίωμα σε δασκάλους να κάνουν το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής μπορούν να το κάνουν μόνο εκτάκτως, υπό δύο αυστηρές ουσιαστικές προϋποθέσεις, ήτοι μόνο εφόσον: α) δεν υπάρχει στη σχολική μονάδα διαθέσιμος ειδικός εκπαιδευτικός, β) διαπιστώνεται κατά περίπτωση ότι κάθε συγκεκριμένος δάσκαλος έχει επαρκή γνώση, όχι αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά αποδεδειγμένα με βάση τις ακαδημαϊκές του σπουδές. Μάλιστα τον αντίστοιχο περιορισμό είχε θέσει και το ίδιο το ΙΕΠ. Το Ανώτατο Ακυρωτικό έταξε δεσμευτικά ως περαιτέρω δεσμευτική διαδικαστική προϋπόθεση, τη σύνταξη ειδικά αιτιολογημένης κρίσης (διοικητικής πράξης) του ΠΥΣΠΕ περί συνδρομής των ως άνω ουσιαστικών προϋποθέσεων, προφανώς ως εχέγγυο τήρησης της ουσίας της απόφασής του.

Συγκεκριμένα η κρίση του Δικαστηρίου είναι η εξής: «5. … Όσον αφορά ειδικότερα τη διδασκαλία καλλιτεχνικών μαθημάτων, στην έννοια των οποίων υπάγονται τα εικαστικά και η θεατρική αγωγή, ο νόμος (άρ. 4 παρ. 12 ν. 1566/1985) προέβλεψε τη δυνατότητα ανάθεσής τους, εκτός από τους δασκάλους, και σε εκπαιδευτικούς αντίστοιχης ειδικότητας, οι οποίοι διδάσκουν το μάθημα είτε ως εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εργαζόμενοι με απόσπαση ή με υπερωριακή απασχόληση ή για συμπλήρωση ωραρίου είτε ως ειδικοί εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μετά τη σύσταση και κατανομή των αντίστοιχων οργανικών θέσεων στις σχολικές της μονάδες. Από την ανωτέρω διάταξη του άρθρου 4 παρ. 12 του ν. 1566/1985 συνάγεται περαιτέρω ότι ο νομοθέτης προέβλεψε ρητά την ανάθεση της διδασκαλίας του ανωτέρω μαθήματος, όπως και των υπολοίπων μαθημάτων που αναφέρονται στην ίδια διάταξη, στους δασκάλους (ΠΕ70), θεωρώντας - ενόψει και των ρυθμίσεων του π.δ. 320/1983 που μνημονεύθηκαν και είχαν θεσπισθεί προ του ν. 1566/1985 - ότι η παρεχόμενη σε αυτούς ακαδημαϊκή εκπαίδευση καλύπτει καταρχήν και τα αντίστοιχα γνωστικά πεδία - προϋπόθεση η οποία πρέπει να συντρέχει και σε κάθε ατομική περίπτωση ανάθεσης των ανωτέρω μαθημάτων σε δασκάλους κατά την αιτιολογημένη κρίση του αρμοδίου οργάνου. 6. Επειδή, ενόψει των ανωτέρω, η προσβαλλόμενη με την υπό κρίση αίτηση κανονιστική ρύθμιση, κατά την οποία, σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του προγράμματος στο μάθημα της αισθητικής αγωγής από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας, η διδασκαλία δύναται - κατ' εξαίρεση της κατά κανόνα ανάθεσής της σε ειδικούς εκπαιδευτικούς - να ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70, δεν υπερβαίνει τα όρια της παρεχόμενης, κατά τις μνημονευθείσες διατάξεις, νομοθετικής εξουσιοδότησης. Και τούτο, διότι κατά την έννοια της ρύθμισης αυτής, η ανάθεση του εν λόγω μαθήματος σε εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ70 μπορεί να γίνεται, κατά την αιτιολογημένη κρίση του αρμοδίου για την ανάθεση οργάνου, εφόσον ελλείπει ειδικός εκπαιδευτικός από εκείνους που μπορούν να διδάξουν το μάθημα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 12 του ν. 1566/1985 και οι ακαδημαϊκές σπουδές του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού του κλάδου ΠΕ70, στον οποίο γίνεται η έκτακτη ανάθεση, καλύπτουν επαρκώς το ανατιθέμενο ειδικό μάθημα. Τούτο, άλλωστε, προκύπτει και από την 9/17.3.2016 γνωμοδότηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), κατ' επίκληση της οποίας εκδόθηκε το προσβαλλόμενο διάταγμα (σημείο 2 του προοιμίου), σύμφωνα με την οποία "Η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων ... της Αισθητικής Αγωγής ... στο νέο πρόγραμμα [του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου] υποστηρίζεται από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Ωστόσο..., σε περιπτώσεις ελλείψεων στο εν λόγω διδακτικό προσωπικό, η διδασκαλία των μαθημάτων αυτών (πλην της διδασκαλίας των Ξένων Γλωσσών) μπορεί να διεξαχθεί και από τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 οι οποίοι έχουν λάβει τη σχετική κατάρτιση στο πλαίσιο της βασικής τους εκπαίδευσης..." (βλ. ΣτΕ 1859/2017).
… οι σχετικές διατάξεις επιβάλλουν τόσο σε κανονιστικό, όσο και σε ατομικό επίπεδο η ανάθεση των ειδικών μαθημάτων να γίνεται σε δασκάλους, οι οποίοι διαθέτουν σε επαρκή βαθμό σχετική ακαδημαϊκή κατάρτιση. …».

 

Συνεπώς πέραν από την αποστολή εξωδίκων προς το ΥΠΑΙΘ και όλες τις Δ/νσεις τα οποία θα κάνουμε ως εντολοδόχοι του ΠΕΣΥΘ αυτή την εβδομάδα και με τα οποία θα γνωστοποιούμε την απόφαση αυτή που ισχύει για το επίμαχο ΠΔ που είναι σε ισχύ, κρίσιμο είναι ότι εναπόκειται σε καθέναν από εσάς να διαπιστώνετε ότι π.χ. στο Χ σχολείο αποκρύπτεται κενό, ώστε στη συνέχεια να αιτείσθε με ειδικό αίτημα να λάβετε γνώση κατά πόσον τηρείται η απόφαση του ΣτΕ, δηλαδή αν υπάρχει απόφαση του ΠΥΣΠΕ, αλλιώς τα αρμόδια όργανα υποπίπτουν σε πειθαρχικό παράπτωμα και εναπόκειται επίσης σε εσάς αν θα ζητήσετε την [επιβαλλόμενη κατά τον υπογράφοντα] πειθαρχική του δίωξη για παράβαση εκτέλεσης δικαστικής απόφασης.

Με εγκάρδιους χαιρετισμούς.

 

 




Επιστροφή
 
                                                                                               
   

   
      © Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων | Όροι Χρήσης | Προστασία προσωπικών δεδομένων